Sunday 27 November 2011

Lawatan Sambil Belajar (Ladap)

Lawatan Sambil Belajar ke UK Farm dan P.Kukup  (Ladap)




Latar belakang dan Sejarah UK Farm (Johor)


 
Tentang Kami
 
Latar Belakang Dan Sejarah
 
UK Farming Sdn Bhd ditubuhkan pada tahun 2003 dengan hanya 2 hektar tanah yang terletak di Parit Yaani, Johor Malaysia. Kambing Jamnapari di sini adalah diimport dari Indonesia dan perniagaan awal kami melibatkan pengeluaran susu kambing segar, daging kambing dan produk peralatan mandi komersialisasi.
Pada tahun 2006, kami berjaya mendapatkan kebenaran HACCP untuk pengeluaran susu kambing dan teknik-teknik pengeluaran susu dari Jepun. Selepas itu, pada tahun 2007 kami memperolehi 100 hektar tanah dari Kluang Modern Projek Pertanian, dan berkembang menjadi ladang domba dan menghasilkan daging domba yang dikendalikan oleh Superficient Marketing Sdn. Bhd Sekarang kita mempunyai lebih kurang 4000 domba. Spesies domba yang diternak termasuklah Domba Garut, Damara, Barbados, Santa Ines, Malin dan Dorper.
Salah satu perkembangan rancangan kami adalah mempelbagaikan cara pengurusan ladang selaras dengan projek pemodenan pertanian sempena tahun 2008, yang digalakkan oleh UK Agrotourism Sdn Bhd dan memperolehi kelulusan makanan halal. Pada tahun berikutnya, kami juga menumpukan perhatian atas pengurusan ladang markisa serta penghasilan produk markisa. Superficient Marketing Sdn Bhd telah diberikan nama UK Farm Sdn Bhd pada tahun setrusnya. 




                                                                           
               

                                                                                  Video






Gambar-gambar  yang telah dirakam semasa di UK Farm dan Pulau Kukup


















































































No comments:

Post a Comment